En kopp varm choklad...

Hej mina vänner!

Som ni vet är jag varken hos BiancaW och hennes vänner eller hos mina egna kära (L)

Jag är nämligen i en liten stad vars namn är Skellefteå.                                                                                                                    

Jag och min lillebror åkte buss till stan efter 12:oo och gick till Umeå bussstation. Där vi sedan fick vänta i ca en timma på våran buss. Vi åkte 14:15 bussen som går ända upp till Happaranda, tråkigt nog fick vi inte sitta brevid varandra eftersom att hela bussen var full. istället fick vi sitta ganska nära. jag satt brevid en liten tant, eller ja, tant och tant, en dam satt jag brevid. Hon sov hela tiden, förutom när de visade filmen "Bröllopsduellen" (stavning?) då hon satt och fnissade, gulligt gulligt på dig gull tant (L)

När vi kom fram runt 17:oo så åkte vi med morfar till en bagarstuga där vår mormor, moster, hennes man och mina två gulliga kusiner var och bakade bröd. Vi åt mat - spagetti och köttfärs sås. Och sedan hjälpte jag till innan jag följde min mosters man, kusinerna och min lillebror hem till dom. vi såg på barda, det är så gulligt, de tar det versta serri de som är med.

Morfar kom och hämtade oss och vi åkte till deras hus. Nu, efter att ha druckit en varm kopp choklad och sett på Idol, sitter jag nu här.

Vem tycker DU ska vinna Idol? Rösta här, på leonesse.blogg.se i nästa inlägg som jag gör.

Föresten en sak till. Jag är bara tvungen. Morfar, han kör som en galning! han är typ halv döv och ser inte med 100%. Jag var rädd flera gånger att vi skulle köra ner i diket. men på något sätt. Å, tack ängla vakt!

Den som aldrig är rädd, kanske saknar fantasi...

fin dikt jag hittade i en bok.

:3

//Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0